مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-12بين الملل

اردوغان: آینده جهان و زندگی مردم را نمی توان در اختیار 5 کشور دارای حق وتو گذاشت


رییس جمهوری ترکیه با انتقاد از منفعل بودن شورای امنیت در قبال غزه گفت: نمی توان آینده جهان و زندگی مردم را در اختیار 5 کشور دارای حق وتو گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در گفت وگو با خبرنگاران در مسیر بازگشت از عربستان گفت: اسراییل با هدف قرار دادن اردوگاه های آوارگان، بیمارستان ها، مدارس، مساجد و کلیساها در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است.

وی با اشاره به ناکامی شورای امنیت در ارائه راهکاری برای توقف جنگ در غزه تاکید کرد: آینده جهان و زندگی مردم را نمی توان در اختیار 5 کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل گذاشت.

وی از سیاست آمریکا در قبال بحران کنونی در فلسطین اشغالی نیز انتقاد کرد و گفت: اگر رویکرد جو بایدن این باشد که غزه جزو اراضی اسراییلی است و نه متعلق به مردم فلسطین نمی توان با او به هیچ تفاهمی رسید.

رییس جمهور ترکیه روز گذشته برای شرکت در نشست عربی اسلامی درباره غزه به ریاض پایتخت عربستان سفر کرده بود.

او در سخنرانی خود در این نشست تاکید کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه جریان دارد و حملات وحشیانه به بیمارستان ها، عبادتگاه ها و مدارس عاجزند.

مادرانی را در غزه دیدیم در حالی کودکانشان را به آغوش کشیده بودند، جان باخته بودند و پدرانی را دیدیم که در زیر آوارها به دنبال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: آینده جهان و زندگی مردم را نمی توان در اختیار 5 کشور دارای حق وتو گذاشت

اردوغان: آینده جهان و زندگی مردم را نمی توان در اختیار 5 کشور دارای حق وتو گذاشت