مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 19:302023-10-31سياسي

رضاخواه: خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شود


نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای تقویت خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت در تصویب علنی و تایید شورای نگهبان، - دستگاه های اجرایی مکلف به استفاده از ظرفیت مساجد برای انجام کارهای فرهنگی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی رضاخواه در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره موارد ارجاعی گفت: کمیسیون امروز در جلسات صبح و عصر موادی از لایحه برنامه در زمینه ترانزیت و حمل و نقل زمینی ، هوایی و دریایی را تصویب کرد؛ در بخش ترانزیت زمینی مقرر شد میزان حمل و نقل زمینی تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه به 16 میلیون تن در سال افزایش پیدا کرده و از ابتدای سال دوم برنامه هرسال 6 میلیون تن به ظرفیت موجود اضافه شود.

وی ادامه داد: در یخش توسعه زیرساخت های ریلی مقرر شد کل خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شده و خطوط پر رفت آمد کشور دو خطه شود.

در زمینه احداث خطوط راه آهن برای معادن بزرگ نیز مصوب شد که این خطوط حداقل تا پایان برنامه هفتم توسعه به 400 کیلومتر برسد.

رضاخواه بیان کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی و در راستای خدمات رسانی بهتر به مسافران داخلی شرکت های خارجی مجاز شددد تا 50درصد کل تقاضا در مسیرهای مختلف را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضاخواه: خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شود

رضاخواه: خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شود