مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 12:252023-11-16اجتماعي

اُفت تحصیلی دانش آموزان یادگاری از «کرونا»


دوران کرونا تمام شده اما آثار آن امروز دامن دانش آموزان را گرفته است.

ضعف یادگیری در میان دانش آموزان روبه افزایش است و هنوز دانش آموزان پایه ابتدایی در جمع و تفریق ساده اعداد مشکل دارند؛ - خبرگزاری فارس استان گلستان- پریسا مسعودی: امروزه افت تحصیلی، به یکی از دغدغه های مهم خانواده ها و آموزگاران تبدیل شده است چرا که افت تحصیلی به غیر از صرف هزینه دوباره برای تکرار پایه، بر سلامت روانی دانش آموز نیز تأثیر می گذارد و سبب احساس شرم، دلسردی و اضطراب می شود.

  منظور از افت تحصیلی شرایطی هست که در آن عملکرد درسی یک دانش آموز نسبت به دوره یا ترم قبل خود کاهش داشته است و این افت منجر به تکرار یک پایه تحصیلی و یا مردود شدن می شود.

در بررسی افت تحصیلی دانش آموزان،  با دلایل متفاوتی روبرو می شویم که بعضی از این عوامل، فردی و برخی دیگر به محیط زندگی و عوامل بیرونی برمی گردد.

* تاثیر عوامل فردی در افت تحصیلی  عوامل مختلفی می تواند نتایج درس خواندن هر فرد را تغییر دهد مانند عوامل جسمانی، بیماری، عوامل ذهنی و روانی، عدم انگیزه درونی برای تحصیل، نداشتن مهارت مطالعه صحیح و زیاده روی در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با محتوای نامناسب از موارد فردی در افت تحصیلی دانش آموز محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اُفت تحصیلی دانش آموزان یادگاری از «کرونا»

اُفت تحصیلی دانش آموزان یادگاری از «کرونا»