مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 00:202023-10-23پزشكي

حضور مردان در بخش زنان و زایمان با کدام جواز شرعی؟


حضور مردان در اتاق عمل زنان و زایمان به این بهانه که «پزشک محرم است»، در بسیاری از بیمارستان ها به امری عادی تبدیل شده و چالش هایی برای زنان باردار ایجاد کرده اما آیا احکام شرعی هم به نفع این باور عامه رای می دهد یا نه؟ این سوالی است که در این گزارش به آن پاسخ خواهیم داد.

- گروه زندگی- پزشک محرم است! حتما شما هم بارها این جمله به گوشتان خورده و گاهی در مواجهه با پزشکی از جنس مخالف، در دو راهی محرم و نامحرم گیر افتاده اید، اما واقعا پزشک محرم است یا نه؟ و اصلا چه بایدها و نبایدهایی در این زمینه وجود دارد و احکام فقهی چه می گویند؟ این سوالات برای بسیاری از بیماران به ویژه زنان باردار که در حین زایمان، پوشش قابل توجهی ندارند، حائزاهمیت است.

چه بسا که مدتی است در همین راستا، پویش هایی تحت عنوان نه به حضور مردان در اتاق عمل زنان و زایمان مطرح شده و زنان بسیاری با سطح اعتقادی مختلف خواستار رسیدگی به این مساله هستند.

  مخاطبان پویش های موردنظر که اتفاقا زنانی از طیف های مختلف اعتقادی هستند، حضور مردان در اتاق عمل زنان و زایمان را هم به لحاظ اعتقادی و هم به لحاظ حجب و حیای زنان ایرانی محکوم کرده و دلایل موجهی دارند.

البته افزون بر مسائل اعتقادی، سلب آرامش روحی و روانی و ایجاد آسیب های جسمی و روانی به مادران به سبب استرس های ناشی از حض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور مردان در بخش زنان و زایمان با کدام جواز شرعی؟

حضور مردان در بخش زنان و زایمان با کدام جواز شرعی؟