مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-29اقتصادي

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن پیکر حامل 83 هزار تن ذرت در بندر امام خمینی


سرپرست معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری یک فروند کشتی پهن پیکر حامل 83 هزار تن ذرت در این مجتمع بندری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، داود چگنی سرپرست معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: یک فروند کشتی پهن پیکر به عرض 38 متر حامل 83 هزار تُن ذرت، پس از ورود به آب های سرزمینی در اسکله های اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی پهلو گرفت و عملیات تخلیه آن آغاز شد.

  وی افزود: این کشتی ذرت از جمله خرید های خارجی بخش خصوصی برای تکمیل ذخایر راهبردی کشور است که بر اساس برنامه ریزی ها، برای تأمین کالا های اساسی مورد نیاز، وارد کشور شده و تخلیه آن بلافاصله بعد از پهلوگیری آغاز شد.

چگنی ادامه داد: پس از پهلوگیری یک فروند کشتی 100 هزار تنی حامل گندم در سال 1401، کشتی یادشده نخستین کشتی حامل ذرت با ابعاد قابل توجه در عرض و تناژ بالای 80 هزار است که با توجه به قابلیت ها و توانمند های تجهیزاتی و زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی امکان پهلودهی و تخلیه آن در اسکله های آن میسر شده است.

   سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی یکی از مبادی اصلی ورود کالای اساسی به کشور اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن پیکر حامل 83 هزار تن ذرت در بندر امام خمینی

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن پیکر حامل 83 هزار تن ذرت در بندر امام خمینی