مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 13:352023-11-02اقتصادي

خاموشی موتور پمپ های کشاورزی سیرجان برای صرفه جویی در مصرف آب


مسؤول اداره آبیاری شهرستان سیرجان با اشاره به خاموشی بیش از 900 موتور پمپ کشاورزی در سیرجان از امروز گفت: این خاموشی به مدت 20 روز ادامه دارد و طی این مدت 30 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، علی کاردوست اظهار داشت: این طرح با همکاری مردم و مسؤولان در 48 هزار هکتار از باغات پسته سیرجان اجرا می شود.

وی افزود: یک هزار و 240 حلقه چاه آب در شهرستان سیرجان فعال است که بیش از 90 درصد این مقدار مربوط به استحصال آب برای مزارع و باغات کشاورزی است که 28 هزار کشاورز یا تولیدکننده پسته در این شهرستان فعالیت کشاورزی دارند.

مدیر امور منابع آب سیرجان یادآور شد: با خاموشی 20 روزه می توانیم کسری مخازن آب را جبران کنیم و تلاش ما برای ماندن منابع آبی شهرستان بوده چراکه منابع آب متعلق به مردم است و اگر صرفه جویی نشود با نابودی این مایه حیاتی مواجه خواهیم شد.

کاردوست گفت : در برخی از مناطق که محل عبور یا زندگی وحوش است و حیوانات منطقه نیازمند به آب هستند با هماهنگی لازم این موتور پمپ ها در این مناطق در هر 24 ساعت شبانه روز یک ساعت روشن می شوند تا از محیط زیست هم حفاظت شود.

پایان پیام / 80015 /ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی موتور پمپ های کشاورزی سیرجان برای صرفه جویی در مصرف آب

خاموشی موتور پمپ های کشاورزی سیرجان برای صرفه جویی در مصرف آب