مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 16:002023-11-11اقتصادي

پزشکان باید از ضرورت تزریق خون به بیمار مطمئن شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در نشست خبری چهارمین سمینار ملی بانک های خون بیمارستان های کشور، - مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر اهمیت مدیریت مصرف خون در بیمارستان های کشور تاکید کرد و افزود: بیش از 3 میلیون خون و فرآورده های خونی در کشور مصرف می شود و از هر سه نفر، یک نفر تا پایان عمر نیازمند دریافت خون خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در نشست خبری چهارمین سمینار ملی بانک های خون بیمارستان های کشور، ضمن اعلام این مطلب گفت: این سمینار یکی از مهم ترین گردهمایی های علمی کشور است.

جمالی، به روز شدن آزمایش های خون را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کار احتمال خطا در انتقال خون را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اهمیت زنجیره سرد در انتقال خون و فرآورده ها گفت: این مورد یکی از محور های آموزشی سمینار پیش رو خواهد بود، چرا که اگر زنجیره سرد رعایت نشود امکان بروز عارضه و کاهش کیفیت فراورده وجود دارد.

جمالی تزریق خون را نوعی پیوند بافت زنده دانست که عوارض خود را دارد و حتی المقدور باید از آن اجتناب کرد و افزود: خون و فرآورده های خونی باید به درستی مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان باید از ضرورت تزریق خون به بیمار مطمئن شوند

پزشکان باید از ضرورت تزریق خون به بیمار مطمئن شوند