مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-30اقتصادي

شهرک صنعتی و تجاری مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: یکی از مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به کردستان در حوزه اقتصادی صدور مجوز برای ایجاد شهرک صنعتی و تجاری مشترک بین جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان عراق در خاک عراق است که برای اولین بار در کشور انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، علی نوری در برنامه رویداد که بصورت زنده از سیمای مرکز کردستان پخش شد، با اعلام اینکه دستاوردهای اقتصادی در کردستان در بخش های مختلفی از جمله تجارت خارجی، معابر کولبری و بازارچه ها، صنعت، کشاورزی، گردشگری و معدن است، اظهار داشت: در حوزه تجارت محور بحث تجارت خارجی خواهد بود چراکه به واسطه وجود مرز بین المللی باشماق، در حوزه ترانزیت در کشور رتبه دوم داریم و از طرفی مقصد نهایی کریدور شرق به غرب کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 7 میلیارد دلار مبادلات تجاری از مرز باشماق صورت می گیرد، افزود: این میزان شامل حوزه های صادرات، واردات و ترانزیت است و اعتقاد داریم این میزان مبادلات تا 20 میلیارد دلار قابل افزایش است.

وی به ساماندهی مرز باشماق به عنوان یکی از اولویت های اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: این مهم جز دستاوردهای اقتصادی استان و یکی از مهم ترین مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری نیز هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک صنعتی و تجاری مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود

شهرک صنعتی و تجاری مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود