مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 12:552023-11-15سياسي

آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد مناسب نیست


با وجود این که فضاهای مناسب در امر کتابخوانی فراهم شده اما متاسفانه سرانه و آمار مطالعه کتاب و کتابخوانی در این استان مناسب نیست.

- ایسنا/یزد رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با وجود این که فضاهای مناسب در امر کتابخوانی فراهم شده اما متاسفانه سرانه و آمار مطالعه کتاب و کتابخوانی در این استان مناسب نیست.

عزیزالله سیفی امروز چهارشنبه(24 آبان) در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کشور ما و توسط ارگان های مختلف، آمارهای متفاوت اعلام می شود و هر کسی براساس تجزیه و تحلیل خود از دو دقیقه در سال تا 79 دقیقه در روز را عنوان کرده است.

وی ادامه داد: به طور کلی سرانه مطالعه کتاب در کشور مناسب نیست و حتی نرم افزارها و فضای مجازی هم هنوز تغییری در این زمینه نداده است؛ در شهرستان یزد 25 کتابخانه وجود دارد اما آنگونه که باید مردم مراجعه ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: انتظار است مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه های علمیه، مردم را برای مطالعه و کتابخوانی ترغیب کنند و استفاده بهتری از کتابخانه ها صورت گرفته و آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد افزایش یابد.

سیفی ادامه داد: امروز 24 آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و ضمن تبریک به همه فعالان این عرصه امیدواریم شاهد حضور بیشتر مردم در این حوزه باشیم و در اسلام نیز کتاب به اندازه ای اهمیت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد مناسب نیست

آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد مناسب نیست