مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 19:102023-11-05اقتصادي

صید 120 تن ماهی استخوانی از دریای خزر


بیش از 120 تن انواع ماهی استخوانی توسط پره های صیادی گیلان از دریای خزر صید شده است.

- ایسنا/گیلان مدیر کل شیلات گیلان گفت: بیش از 120 تن انواع ماهی استخوانی توسط پره های صیادی گیلان از دریای خزر صید شده است.

کوروش خلیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای فصل صید امسال تاکنون بیش از 120 تن انواع ماهی استخوانی توسط پره های صیادی گیلان از دریای خزر صید شده است.

وی با بیان اینکه که از این میزان 77 تن ماهی کفال، 40 تن ماهی سفید و سه تن سایر گونه ها بوده است، افزود: ارزش ناخالص این میزان صید 33 میلیارد تومان است.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 پره فعال با 4 هزار نفر از آستارا تا چابکسر فعالیت دارند، گفت: فصل صید به طور معمول از مهر ماه آغاز و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد.

خلیلی تصریح کرد: با توجه به مصوبات کمیته مرکزی مدیریت صید سازمان شیلات ایران در سه استان ساحلی شمال کشور صید پره های صیادی به طور رسمی از 25 مهرماه آغاز می شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه خواهد داشت البته خاتمه صید هم توسط کمیته مرکزی مشخص شده و ما هم به صورت لازم الاجرا به پره ها ابلاغ می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صید پره یا تور گستر یکی از قدیمی ترین روش های صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در حاشیه جنوبی دریای خزر (استان گیلان و مازندر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید 120 تن ماهی استخوانی از دریای خزر

صید 120 تن ماهی استخوانی از دریای خزر