مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-08سياسي

آیا تصویب بند جنجالی ماده 75 نقض حریم خصوصی است ؟!


رصد آنلاین یعنی در همان لحظه باید رفتار فرد منعکس شود که کجا سفر کرد، چه خرید، با چه کسی مکالمه کرد، با چه کسی ارتباط گرفت و.

.

در این صورت اطلاعات خصوصی فرد می تواند مورد بهره برداری و سوءاستفاده قرار گیرد.

- دنیای اقتصاد در گزارشی به تصویب و پیامدهای بند ب ماده 75 برنامه هفتم توسعه پرداخت و نوشت: مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه روز گذشته با بند ب ماده75 این لایحه موافقت کرد؛ بندی که بر اساس آن وزارت فرهنگ و ارشاد مکلف است تا نسبت به راه اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام کند.

برخی نمایندگان همچنان نگران نقض حریم خصوصی افراد هستند.

بند جنجالی روز دوشنبه و در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان با بند ب ماده 75 این لایحه موافقت کردند.

بندی که بر اساس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است تا نسبت به راه اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام کند.

بند ب ماده 75 پیش از این به دلیل مغایرت با اصل 25 قانون اساسی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود، اما آن طور که مخالفان این بند عنوان می کنند اصلاحیه کمیسیون تلفیق که در صحن علنی مجلس به تصوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تصویب بند جنجالی ماده 75 نقض حریم خصوصی است ؟!

آیا تصویب بند جنجالی ماده 75 نقض حریم خصوصی است ؟!