مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 20:352023-10-28سياسي

وقوع 44 مورد مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در کشور


از 64 مخاطره طبیعی و سوانح انسان سازکه در جهان رخ داده، 44 مورد در کشور به وقوع پیوسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران،  شنبه 6 آبان ماه 1402 در برنامه صف اول گفت: هنگام خروج منطقه ای از شرایط عادی این منطقه وارد شرایط بحران میشود و این بحران می تواند در زمینه مخاطرات طبیعی و سوانح انسان ساخت باشد همچنین درجات مختلفی هم دارد که حالت عادی را به حالت بحران تبدیل میکند.

نامی ضمن اشاره به سیل سال گذشته در  امام زاده داوود، گفت:در سیل سال گذشته زمانی که توده مونسون وارد کشور شد رفتار این توده غیر قابل پیش بینی بود و در زمان اندک حجم عظیمی از نزولات آسمانی در یکی از حوزه های آبریز بالای امام زاده که محل عبور این آب ها بود، سرازسیر شد.

رییس سازمان مدیریت بحران گفت:در برخی از موارد صرفا 5 میلیمتر بارندگی داریم که امکان عبور این حجم از بارندگی وجود دارد اما گاهی میزان بارندگی به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا میکند که منطقه را در شرایط بحران قرار میدهد.

نامی ادامه داد: ما به دنبال هوشمند سازی سازمان مدیریت بحران هستیم تا بتوانیم قبل از بروز حادثه شبیه سازی را انجام بدهیم تا نسبت به خطرات احتمالی آگاهی پیدا کنیم و بتوانیم اقدام مناسبی را در مواجهه با آن داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 44 مورد مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در کشور

وقوع 44 مورد مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در کشور