مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 08:452023-11-28پزشكي

شله قلمکار، آشی که اولین بار به دستور ناصرالدین شاه پخته شد


آش شله قلمکار یکی از معروف ترین آش های ایرانی است که اولین بار به دستور ناصرالدین شاه پخته شد و یکی از مغذی ترین آش های ایرانی با ترکیب پرمحتوایی از خوردنی ها است که حالا به یکی از خوشمزه ترین آش ها برای مهمانی ها و نذری تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آش بدون شک یکی از محبوب ترین خوراک های ایرانی است، به خصوص نوع رشته دارش طرف دار زیاد دارد.

تعریف آش کار سختی است.

معجونی است با هم نشینی حبوبات یا غلات یا گاهی برنج با سبزی و پیازداغ و گاهی هم لبنیات.

اگر آشپز اهل ذوق باشد، حتما آش بعد از طبخ تزیین خواهد شد.

تزیینات مرسوم آش عبارت اند از نعنا، پیاز و سیرداغ، دارچین و روغن، کوفته سرگنجشکی و هر آنچه که آشپز گمان کند به آش طعم بهتری می دهد.

در تعدد و تنوع آش ها همین بس که برایتان بگویم علی اکبرخان کاشانی، آشپز ناصرالدین شاه، در کتاب سفره اطعمه نوشته است که برای شاه قاجار 24 نوع آش طبخ می شده است.

نادرمیرزا در کتابش درباره 35 نوع آش سخن گفته و نجف دریابندری در کتاب مستطاب آشپزی دستور طبخ حدود 60 نوع آش را نوشته است.

تازه با این اوصاف از همان اول دست تسلیم را بالا برده و فصل آش ها را با این نوشته شروع کرده است: تنوع آش های ایرانی مثل خورش ایرانی بی پایان است هر آشپزی می تواند با ذوق شخصی اش آش یا آش های دل خواه خود را اخترا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شله قلمکار، آشی که اولین بار به دستور ناصرالدین شاه پخته شد

شله قلمکار، آشی که اولین بار به دستور ناصرالدین شاه پخته شد