مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 12:552023-11-30سياسي

معلولان هم شامل مصوبه افزایش سن بازنشستگی می شوند


مدیر عامل جامعه معلولان ایران با اشاره به تصویب افزایش سن بازنشستگی در کشور، گفت: آیا معلولی مانند جسمی حرکتی می تواند 62 سال دوام بیاورد و آن وقت بازنشسته شود؟ - کامران عاروان، مدیر عامل جامعه معلولان ایران در گفت وگو با خبرنگار آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس به نادیده گرفتن معلولان در مصوبه اخیر مجلس درباره سن بازنشستگی واکنش نشان داد و گفت: قانون بازنشستگی درباره معلولان در سال 1367 تهیه و تدوین و تصویب شد، در آن روز ها تلاش شد تا شرایط فیزیکی و جسمی معلولان را به گونه ای درک کنند، این اقدام مطلوب و هوشمندانه بود چرا که معلولان از نظر بدنی دچار آسیب های بسیاری می شوند.

مدیر عامل جامعه معلولان ایران با بیان اینکه متوسط عمر معلولان از سایر افراد جامعه کمتر است، عنوان کرد: به رغم اینکه شعار دولت توجه به اقشار ویژه و معلولان بوده اما در برنامه هفتم توسعه عمل می بینیم که قانونی تصویب شده پیوست معلولان ندارد.

وی افزود: تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی بیانگر آن است که کسانی که این برنامه را تدوین و مصوب کرده اند مشورتی با انجمن ها و مسئولان آن حوزه نکرده اند که آیا معلولی مانند جسمی حرکتی می تواند 62 سال دوام بیاورد و آن وقت بازنشسته شود؟ مدیر عامل جامعه معلولان ایران ادامه داد: براساس کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان، باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلولان هم شامل مصوبه افزایش سن بازنشستگی می شوند

معلولان هم شامل مصوبه افزایش سن بازنشستگی می شوند