مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 19:262023-11-24سياسي

وزیر ارشاد: تولید کاغذ در کشور 16 برابر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جریان سفر به سمنان در گفت وگو با خبرنگاران از برنامه های جدی دولت برای تقویت حوزه نشر در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه اقدامات مهمی در دولت در حوزه نشر انجام شده است، گفت: مهم ترین این فعالیت ها در بخش کاغذ رخ داده است و در روزهای آینده، شاهد برگزاری جشنی در این بخش خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال برای نخستین بار، 155 میلیون نسخه کتاب مدارس کشور با کاغذ ایرانی چاپ شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، تولید کاغذ در ایران حدود پنج هزار تن بود و امروز به بیش از 80 هزار تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه چند مجموعه جدید تولید کاغذ نیز آماده افتتاح است، اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم اعلام شد که می خواهیم کشور را در حوزه های کاغذ تحریر و فرهنگی به خودکفایی برسانیم و این اتفاق سختی بود که پیگیری شد و در این مدت توانستیم تولید کاغذ در کشور را به 16 برابر افزایش دهیم و این آمادگی وجود دارد تا با افتتاح مجتمع های جدید، کشور بتواند به صادرکننده کاغذ تبدیل شود.

تولید کاغذ ایرانی حدود یک سوم کاغذ خارجی هزینه دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید کاغذ ایرانی تقریباً یک سوم کاغذ خارجی هزینه دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد: تولید کاغذ در کشور 16 برابر شد

وزیر ارشاد: تولید کاغذ در کشور 16 برابر شد