مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:252023-12-16پزشكي

ناوگان آمبولانس قم نیازمند به روزرسانی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: از عمر ناوگان آمبولانس استان 18 سال می گذرد و اکثر آمبولانس ها گازوییل سوز هستند که برخی از آنها مشکلاتی دارند و نیازمند به روزرسانی این ناوگان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، مهدی مصری ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: پویش ملی سلامت در قالب غربالگری دیابت و فشارخون بالا ویژه کلیه افراد بالای 18 سال همزمان با سراسر کشور در استان قم در حال اجرا است و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: افراد در سنین 18 تا 35 سال ممکن است بیماری هایی داشته که از آن بی اطلاع باشند؛ به همین دلیل مراقبت های پزشکی و غربالگری در این سنین مهم است تا بیماری ها شناسایی و درمان به موقعی برای آن پیش بینی شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، 70 درصد از جامعه هدف مورد غربالگری قرار می گیرند که تاکنون 180 هزار نفر از جامعه هدف در استان قم در این طرح مورد غربالگیری قرار گرفتند.

مصری گفت: آمار قم در دیابت و فشارخون بالا از میانگین کشوری است و این دو بیماری به ژنتیک هم ارتباط دارند، اما سبک زندگی و شرایط اکتسابی نیز مهم است که غربالگری موضوع مهمی در شناسایی به موقع بیماری ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناوگان آمبولانس قم نیازمند به روزرسانی است

ناوگان آمبولانس قم نیازمند به روزرسانی است