مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:102023-12-18سياسي

ذوعلم: بعضی دوستان وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری این دو تقلیل می دهند


رییس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعضی از دوستان، وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری حوزه و دانشگاه تقلیل می دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رییس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در مورد نوع ارتباط بین حوزه و دانشگاه تعابیر مختلفی را به کار می برند.

بعضی از دوستان، وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری حوزه و دانشگاه تقلیل می دهند، بعضی دیگر آن را به همسویی و هم افزایی تعبیر می کنند.

وی افزود: اما آنچه در دیدگاه امام خمینی(ره) مطرح بود و امام به صراحت آن را بیان کردند بحث وحدت بود، یعنی امام بیشتر روی وحدت این دو تأکید داشتند.

امام در جایی مطرح کردند که حوزه و دانشگاه باید در هم ذوب بشوند.

در حقیقت از دیدگاه امام راحل هم نظام آموزشی، پژوهشی و اندیشه ای حوزه های ما کفایت کامل را ندارند تا اسلام ناب را در ابعاد مختلف تبلیغ و محقق کنند و هم دانشگاه های ما حدی از توانمندی برای جهت گیری صحیح فکری، اخلاقی و معرفتی را ندارند تا در مسیر ایجاد جامعه و تمدن اسلامی حرکت کنند.

رییس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بنابراین از دیدگاه امام خمینی(ره) هردو مجموعه دارای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوعلم: بعضی دوستان وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری این دو تقلیل می دهند

ذوعلم: بعضی دوستان وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری این دو تقلیل می دهند