مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:302023-12-19اقتصادي

از تجمیع کارت های بانکی چه خبر؟


تجمیع کارت های بانکی در یک کارت چند سالی است که مطرح شده و تابستان امسال از تجمیع کارت های یک بانک در کارت ملی به عنوان نخستین گام خبر داده شد اما همین خبر هم از سوی مسئولان به نوعی تکذیب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کارت های هوشمند ملی می تواند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی مانند هدفمند کردن یارانه ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی ، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

بنابراین چند سالی است که مسئله تجمیع سایر کارت ها در کارت ملی هوشمند مطرح شده و اینگونه اعلام می شد که ارائه کارت های هوشمند متعدد توسط دستگاه ها به مردم سبب هدر رفت بودجه کشور می شود و حتی در برخی موارد یک نهاد چند کارت هوشمند صادر می کند و قدرت تجمیع خدمات را در خود ندارد و درنهایت نتیجه این اقدام سردرگمی بیشتر مردم در مراجعات اداری است.

به گفته کارشناسان این اتفاق در دو قالب امکان تکنولوژیکی و امکان اجرایی قابل بررسی است؛ به لحاظ تکنولوژیکی این امکان وجود دارد که یک کارت هم برای احراز هویت و هم برای دیگر مسائل بانکی یا خدماتی مورد استفاده قرار بگیرد؛ در واقع می توان تمام کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تجمیع کارت های بانکی چه خبر؟

از تجمیع کارت های بانکی چه خبر؟