مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-21سياسي

صنایع دستی هورامان، زمینه ساز رشد گردشگری در کردستان است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان معرفی و عرضه صنایع دستی هورامان را زمینه ساز رشد گردشگری در استان عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروآباد، منصور مهرزاد صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان، اظهار کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت های این منطقه به جهان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ، اصالت و بافت تاریخی این منطقه باید در ساخت وسازها بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد، خواستار لزوم هماهنگی با پایگاه جهانی و کسب استعلام از میراث فرهنگی در صدور مجوزات ساخت و ساز شد.

وی اظهار کرد: صنایع دستی هورامان بخشی از هویت و پیشینه تاریخی این منطقه و محصولی مبتنی بر خلاقیت ها و نوآوری های مردمان این دیار است.

مهرزاد با اشاره به  لزوم آموزش و ایجاد کارگاه های صنایع دستی در این منطقه، افزود: موضوع توجه به صنایع دستی و گسترش روزافزون آن همواره جزو اولویت های مهم این اداره کل بوده و تاکنون اقدامات قابل توجه و ارزنده ای در این خصوص انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی هورامان، زمینه ساز رشد گردشگری در کردستان است

صنایع دستی هورامان، زمینه ساز رشد گردشگری در کردستان است