مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:102023-12-19فرهنگي

قصّه گویی باید به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح شود


یک نویسنده و پژوهشگر یزدی معتقد است که قصّه گویی نه فقط یک هنر و فن بلکه یک ضرورت اجتماعی است و باید برای ماندگاری آن تلاش شود.

- ایسنا/یزد یک نویسنده و پژوهشگر یزدی معتقد است که قصّه گویی نه فقط یک هنر و فن بلکه یک ضرورت اجتماعی است و باید برای ماندگاری آن تلاش شود.

حسین مسرّت در گفت وگو با ایسنا، راجع به وضعت امروز قصه گویی، می گوید: تسلّط و جذابیت رادیو و تلویزیون باعث شده که کودک از دنیای قصه و قصه گویی دور شوند و به تلویزیون و تصاویری که جلوی چشم هایش هست، گرایش بیشتری داشته باشد؛ از طرفی نباید فراموش کرد که مشکلات اقتصادی، بسیاری از مادران را مجبور کرده تا همپای همسران خود بیرون از خانه کار کنند و همین نقش قصه گویی مادران ما را کم رنگ کرده و به همین دلیل نیز عملاً امروز تلویزیون جای قصه گویان دوست داشتنی ای مانند مادران را گرفته است.

وی با بیان این که امروز ارتباط عاطفی که به واسطه ی قصه گویی برقرار می شد به ویژه در مورد مادر نسبت به فرزندش کم شده است، اظهار می کند: در گذشته های دور در شب چره ها (شب نشینی ها)، خانواده ها دور هم جمع می شدند و قصّه گویی، نقل مجلس می شد اما امروزه با وجود تلویزیون، جمع های خانوادگی، گرم و گیرایی آن زمانها را ندارد چون ممکن است، یک سریال همه را سرگرم کند و وقت شب نشینی هم بگذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصّه گویی باید به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح شود

قصّه گویی باید به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح شود