مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 16:002023-11-25بين الملل

رویای رژیم صهیونیستی برای هاب اقتصادی چگونه بر باد رفت


حملات موشکی مقاومت به شهر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی رویای رژیم صهیونیستی برای دستیابی به هژمونی اقتصادی در منطقه را بر باد داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، شهر ایلات با نام اصلی ام الرشراش (نام قبل از اشغالگری رژیم صهیونیستی) در جنوب  سرزمین های اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در معرض توجهات محافل مختلف سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.

 ایلات در منتهی الیه جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین واقع است و به دلیل داشتن بندر مشرف به دریای سرخ شهرت دارد که به اقیانوس هند می رسد و  همچنین مشرف به خلیج عقبه است که سواحل این خلیج با اردن، مصر و عربستان سعودی مشترک است.

    ایلات در این مقطع به دو دلیل عمده توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ نخست این که به پناهگاهی برای ده ها هزار صهیونیست تبدیل شده که از حملات مقاومت در نوار غزه و شمال فلسطین اشغالی، هم مرز با جنوب لبنان، گریخته اند، یعنی به حساب صهیونیست ها امن ترین نقطه اسراییل محسوب می شود؛ اما دلیل دوم این است که هدف حملات موشکی مکرر مقاومت به ویژه نیروهای مسلح یمن است.

اما راز این شهر و ویژگی آن در سطح استراتژیک برای رژیم اشغالگر اسراییل از نظر اقتصادی چیست؟ در ادامه 14 دلیل در پاسخ به این سوال بیان می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویای رژیم صهیونیستی برای هاب اقتصادی چگونه بر باد رفت

رویای رژیم صهیونیستی برای هاب اقتصادی چگونه بر باد رفت