مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:352023-12-19سياسي

ضرورت بازخوانی جایگاه امام رضا(ع) به عنوان خازن العلم


معاون بین الملل آستان قدس رضوی گفت: برای اینکه اشتباه نکنیم، باید به مبانی بازگشت کنیم و جایگاه حقیقی امام رضا(ع) را یک بار دیگر بازخوانی کنیم، - ایسنا/خراسان رضوی معاون بین الملل آستان قدس رضوی گفت: برای اینکه اشتباه نکنیم، باید به مبانی بازگشت کنیم و جایگاه حقیقی امام رضا(ع) را یک بار دیگر بازخوانی کنیم، زیرا حضرت خازن علم الهی است.

مصطفی فقیه اسفندیاری امروز 28 آذر ماه، در اختتامیه سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز در سالن شهید سلیمانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: باورم این است که ما امروز از هر زمانی به بازگشت به معرفت حقیقی جایگاه امام و ولی خدا محتاج تر هستیم و با بازگشت به بنیان ها باید بنایی استوار از عقیده صحیح و سپس سبک صحیح برآمده از این بنیان ها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: در نگرش ما با استناد به آیات و روایات صحیح معصومان و البته وجود براهین قاطع حکما و عرفا و در محل خودش، امام مجرا و مظهر تام تمام اسما و صفات الهی است.

وجود امام مراتبی دارد، بالاترین مرتبه وجودی امام، وجود نوری و حقیقت باطنی است.

در برخی روایات نسبت به مخلوق اول در السنه عرفا و حکما آمده است، اوّلُ ما خَلَقَ اللهُ العقل در برخی متون أَوَّلُ مَا خَلَقَ اَللَّهُ نُورِی و در برخی لَیلَهَ القَدرِ أَوَّلَ ما خَلَقَ اللهُ ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازخوانی جایگاه امام رضا(ع) به عنوان خازن العلم

ضرورت بازخوانی جایگاه امام رضا(ع) به عنوان خازن العلم