مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 19:052023-11-29اقتصادي

883 هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید شد


مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت با اشاره به تولید 883 هزاردستگاه خودرو در سال جاری گفت: با اقدامات وزارت صمت 2 عارضه کاهش تولید و تلاطم بازار خودرو رفع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به تولید حدود 883 هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم بگونه ای که جریان تولید و عرضه خودرو وضعیت مناسبی دارد و همچنین با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودروی کشور پیش رفته ایم.

  * رفع 2 عارضه  بازار خودرو کشور در دولت سیزدهم  مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اظهار داشت: بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودرو کشور در طی سال های 97 تا 1400 شکل گرفته بود یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودروهای ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه های اجرا شده مدیریت شده است بطوری که  در تولید داخل امسال هم همانند سال گذشته رشد تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.

  وی افزود: از سوی دیگر با حذف تلاطم های بازار خودرو و کاهش قیمت ها در بازار خودرو های تولید داخل از ابتدای سال جاری حدود 28 درصد و قیمت خودروهای مونتاژی حدود 48 درصد کاهش داشته است و پیش بینی می شود با افزایش تولید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

883 هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید شد

883 هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید شد