مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:452023-12-02سياسي

حواشی مجموعه سعدآباد، دیدنی تر از کاخ


100سال قدمت را در زیر خاک دفن کرده بودند تا سر فرصت آن را از سعدآباد خارج کنند، مدیر مجموعه کاخ سعد آباد می گوید «این ترفند سارقانی است که قصد داشتند آبنمای اهدایی ایتالیا را بدزدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، مجموعه کاخ سعد آباد این روزها بیشتر از هر خط زمانی بر سر زبان ها افتاده است، پس از انتشار خبر کشف آبنمای اهدایی ایتالیا به دولت پهلوی اول، حالا خبر قطع درختان مجموعه کاخ سعد آباد این مجموعه را به تیتر رسانه ها تبدیل کرده است.

این روزها درحالی مدیر مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد سید حسین علوی آزاد مدعی است خبر قطع درختان و عکسهای منتشر شده آن مربوط به جمع آوری تنه هایی از سال های گذشته است که در رودخانه دربند، ریخته شده بودند که رییس شورای شهر تهران مهدی چمران می گوید این کار خلاف بوده و مجوز کمیسیون ماده هفت را دریافت نکرده بودند، سازمان بوستان ها هم اگر می خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه های دیگر .

طبق قانون، قطع هرنوع درخت درمحدوه قانونی وحریم شهرها اعم از معابر و میادین، پارک ها و بوستان و باغ و غیره جز با تشخیص کمیسیون ماده 7 شهرداری(نماینده شورای اسلامی، نماینده شهرداری، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز) ممنوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حواشی مجموعه سعدآباد، دیدنی تر از کاخ

حواشی مجموعه سعدآباد، دیدنی تر از کاخ