مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 11:052023-11-27دانش

گوش ها و چشمان ما با هم حرف می زنند!


دانشمندان دانشگاه «دوک» در کشفی جالب دریافته اند که گوش های ما با چشمانمان و بالعکس صحبت می کنند.

آنها می گویند ما در واقع می توانیم حرکت چشم ها و موقعیت هدفی را که چشم ها قرار است به آن نگاه کنند، - دانشمندان دانشگاه دوک در کشفی جالب دریافته اند که گوش های ما با چشمانمان و بالعکس صحبت می کنند.

آنها می گویند ما در واقع می توانیم حرکت چشم ها و موقعیت هدفی را که چشم ها قرار است به آن نگاه کنند، فقط از روی صداهای ضبط شده با یک میکروفن تعبیه شده در کانال گوش تخمین بزنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در سال 2018 پژوهشگران دانشگاه دوک کشف کردند که وقتی چشم ها حرکت می کنند، گوش ها یک زمزمه کوچک و تقریبا نامحسوس تولید می کنند و برعکس.

اکنون دانشمندان با پیگیری آن مطالعه خود بررسی کردند که آیا تکانه های صوتی ضعیف تولید شده توسط اعضای بدن حاوی اطلاعات جامعی در مورد حرکات چشم است یا خیر.

تخمین موقعیت چشم از روی صداهای گوش دکتر جنیفر گرو استاد بخش روانشناسی و علوم اعصاب و نوروبیولوژی در دانشگاه دوک و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: شما می توانید در واقع حرکت چشم ها و موقعیت هدفی را که چشم ها قرار است به آن نگاه کنند، فقط از روی صداهای ضبط شده با یک میکروفون در کانال گوش تخمین بزنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوش ها و چشمان ما با هم حرف می زنند!

گوش ها و چشمان ما با هم حرف می زنند!