موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه و بودجه - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - دوره استعماري - پيشگيري از خيانت - روز ملي روستا - گلستان شهداي اصفهان - لوازم جانبي تلفن همراه - كارت منزلت سالمندان - نمايش مذهبي - تنگ فارياب - جاده امامزاده داوود - سرمربي ملوان - معاون عمليات آتش نشاني مشهد - كار دانشجويي - پيمان شانگهاي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 23:052023-12-05دانش

بلعیده شدن ستاره های دیگر توسط «تپ اخترهای عنکبوتی»+عکس


دانشمندان با استفاده از یک رصدخانه فضایی توانستند تعدادی تپ اختر عنکبوتی را ببینند که در حال بلعیدن ستاره های همراه خود در خوشه کروی امگا قنطورس هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، رصدخانه فضایی پرتو ایکس چاندرا ناسا، انبوهی از تپ اخترهای عنکبوتی را در حال بلعیدن ستاره های همراه خود در خوشه کروی امگا قنطورس مشاهده کرده است.

این داده ها می تواند به دانشمندان کمک کند تا درک بهتری از اینکه چگونه ستاره های نوترونی (از روی عنکبوتیانی که جفت خود را می بلعند، نامگذاری شده اند) ستاره های اطراف را با پرتوهای شدید تشعشع فرسایش می دهند پیدا کنند.

5 تپ اختر عنکبوتی در قلب امگا قنطورس، مشاهده شدند این خوشه یک گروه از حدود 10 میلیون ستاره است که در فاصله 17هزار و700 سال نوری از زمین قرار دارد.

محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا، مدت کوتاهی پس از اینکه متوجه شدند 11 از 18 مورد در حال تشعشعات پرتو ایکس هستند، 5 تپ اختر عنکبوتی را در داده های تلسکوپ رادیویی شناسایی کردند.

تَپ اخترها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می کنند و پالس های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلعیده شدن ستاره های دیگر توسط «تپ اخترهای عنکبوتی»+عکس

بلعیده شدن ستاره های دیگر توسط «تپ اخترهای عنکبوتی»+عکس