مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 21:212023-12-01اقتصادي

صدها کارگر اخراجی چطور به کارخانه های سمنان بازگشتند؟+ جزییات


خبرگزاری فارس- غلام رضا کریمی محمدی: احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در سال های اخیر در استان های مختلف کشور ازجمله سمنان پیگیری شده است.

دولت سیزدهم، بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد، تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید و اشتغال را یکی از سیاست های جدی خود در حوزه اقتصادی اعلام کرده و این سیاست کلان در استان سمنان نیز در بیش از 2 سال گذشته پیگیری شده است.

استان سمنان دارای شمار زیادی از واحدهای تولیدی و کارگاه های کوچک و بزرگ بوده که در برخی از گزارش ها، تعداد آنها تا بیش از 2 هزار واحد نیز اعلام شده است.

متأسفانه در دولت سابق و سال ها رکود، تورم، تحریم و مشکلات اقتصادی، تعداد قابل توجهی از این واحدهای تولیدی و کارگاه ها تعطیل شدند یا بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می کردند.

همه این مشکلات، در کنار مسائل مترتب بر نظامات بانکی و مالیاتی، مدیریت و راهبری واحدهای تولیدی، کمبود سرمایه در گردش و اختلافات حقوقی و شخصی سبب شد تا استان سمنان نتواند آن طور که باید و شاید از توانمندی های صنعت و تولید در سالیان گذشته بهره ببرد.

توجه به صنعت و ایجاد اشتغال در استان سمنان در دولت سیزدهم اهمیت قابل توجهی یافته و در این راه تلاش های فراوانی انجام شده؛ اما تا امروز چه تعداد از واحدهای تولیدی راکد به چرخه تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدها کارگر اخراجی چطور به کارخانه های سمنان بازگشتند؟+ جزییات

صدها کارگر اخراجی چطور به کارخانه های سمنان بازگشتند؟+ جزییات