مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 23:352023-12-17اقتصادي

تولید 1520 تن انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای در یزد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کشاورزان یزدی طی یک دوره کشت گذشته 1520 تن انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای تولید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی حاتمی زاده اظهار کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان که تعداد آن ها حدود 87 هزار نفر می رسد سالیانه بخش قابل توجهی از نیاز استان را علی رغم مشکلات آب و هوایی، نامتعارف بودن آب های کشاورزی، طبیعت سخت، طوفان و تبخیر بسیار زیاد تامین می کنند.

وی با بیان این که هرچه زمان به جلو میرود نیاز به مهندسی کردن کشاورزی در استان بیش از پیش ضروری تشخیص داده می شود، افزود: اراضی قابل کشت استان 169 هزار و 115 هکتار است، ولی بدلیل کمبود آب سالانه فقط 129 هزار و 238 هکتار آن زیر کشت قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اصلاح الگوی کشت را از مقوله های بسیارئمهم در مباحث کشاورزی برشمرد و گفت که مهم و ضروری است که این موضوع مدنظر مسئولین و بهره برداران قرار گیرد که از این سطح 32 هزار و 760 هکتار محصولات زراعی، 92 هزار و 443 هکتار به محصولات باغی و 2 هزار هکتار نیز به گلخانه اختصاص دارد.

حاتمی زاده تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح ضمن حفظ تولیدات استان و افزایش بهره وری لزوم استفاده از روش های جایگزین با محصولات شورزیست و کم آبخواه، اجرای شیوه های نوین آبیاری، انتقال سطوح زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 1520 تن انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای در یزد

تولید 1520 تن انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای در یزد