مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 05:002023-11-26پزشكي

خواب دستگاه های رادیولوژی درمناطق محروم/نیروی انسانی متخصص کم است


شاید وزارت بهداشت توانسته باشد با تأمین دستگاه های تصویربرداری پزشکی در نقاطی از پایتخت به وظیفه خود عمل کرده باشد، اما در تأمین نیروی انسانی متخصص ناموفق بوده است.

- شاید وزارت بهداشت توانسته باشد با تأمین دستگاه های تصویربرداری پزشکی در نقاطی از پایتخت به وظیفه خود عمل کرده باشد، اما در تأمین نیروی انسانی متخصص ناموفق بوده است.

 عدالت در سلامت به مفهوم واقعی آن، یعنی اینکه آحاد مختلف جامعه در هر نقطه ای از کشور، امکان استفاده از خدمات پزشکی و درمانی را بدون دشواری؛ داشته باشند.

این در حالی است که خیلی از بیماران از شهرستان ها و روستاها برای استفاده از خدمات تخصصی به کلانشهرها سفر می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، شاید یکی از دلایل سفرهای درمانی از شهرستان ها به کلانشهرها، عدم دسترسی به نیروی انسانی متخصص در رشته های مختلف پزشکی باشد.

به طور مثال، می توان به کمبود متخصص رادیولوژی، پاتولوژی و…، اشاره کرد که بیماران مجبور می شوند؛ صدها کیلومتر سفر کنند تا به مرکز درمانی برسند که این قبیل متخصصین را داشته باشد.

اردیبهشت 1402 بود که ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، در کنگره انجمن رادیولوژی ایران، عنوان داشته بود که در بسیاری از بیمارستان های شهرهای کوچک و بزرگ کمبود رادیولوژیست داریم و باید برای جبران آن، برنامه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب دستگاه های رادیولوژی درمناطق محروم/نیروی انسانی متخصص کم است

خواب دستگاه های رادیولوژی درمناطق محروم/نیروی انسانی متخصص کم است