مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-06بين الملل

ادعای شورای همکاری خلیج فارس در مورد میدان گازی آرش و واکنش ایران


سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای مدعی شدند که مالکیت میدان گازی مشترک آرش (الدره) متعلق به عربستان و کویت است و تنها این دو کشور حق بهره برداری از منابع آن را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان چهل و چهارمین نشست خود در دوحه قطر ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران درخصوص پرونده میدان گازی آرش، موضوع صلح آمیز هسته ای، قدرت دفاعی و بازدارندگی و جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کردند.

شرکت کنندگان در پایان این نشست در بیانیه ای مدعی شدند که مالکیت میدان گازی مشترک آرش (الدره) متعلق به عربستان و کویت است و تنها این دو کشور حق بهره برداری از منابع آن را دارند.

در موضوع پرونده هسته ای صلح آمیز ایران نیز این کشورها با تکرار ادعاهای پیشین خود از تحولات این پرونده ابراز نگرانی کرده و از آنچه آن را ضرورت مشارکت فعال کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در همه مذاکرات و نشست های منطقه ای و بین المللی درباره این پرونده خواندند، سخن گفتند.

این کشورها همچنین قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود دغدغه امنیتی خواندند و خواستار گنجاندن همه موضوعات و آنچه آن را دغدغه های امنیتی خود از جمله در زمینه موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای ایرانی و امنیت دریانورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای شورای همکاری خلیج فارس در مورد میدان گازی آرش و واکنش ایران

ادعای شورای همکاری خلیج فارس در مورد میدان گازی آرش و واکنش ایران