مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 09:452023-11-29اقتصادي

افزایش بیش از 10 برابری سطح زیر کشت تریتیکاله در کشت و صنعت مغان


مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشت محصول تریتیکاله در مزارع شرکت کشت و صنعت مغان 10 برابر افزایش یافته است.

- ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشت محصول تریتیکاله در مزارع شرکت کشت و صنعت مغان 10 برابر افزایش یافته است.

به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، صمد بهزاد در بازدید از مزارع شرکت از افزایش 10 برابری کشت محصول تریتیکاله در مزارع این بنگاه تولیدی خبر داد و افزود: در جهت مدیریت مصرف آب در سال جاری یکهزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شرکت به کشت تریتیکاله مخلوط با ماشک گل خوشه ای و نخود علوفه ای اختصاص یافته است که نسبت به سال قبل سطح زیر کشت آن افزایش 10 برابر را نشان می دهد و پیش بینی می شود بیش از 30 هزار تن علوفه تریتیکاله و 700 تن بذر تولید شود.

بهزاد گفت: تریتیکاله غله ای جدید است که در نتیجه تلاقی گندم و چاودار بدست می آید و دانه آن به دلیل بالا بودن اسید آمینه لیزین ،نسبت به دانه جو و ذرت منبع انرژی با ارزشی جهت تغذیه دام وطیور می باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه در جهت تأمین علوفه مورد نیاز مجتمع دامپروری، کشت محصولات جدید علوفه ای پاییزه از قبیل تریتیکاله، نخود علوفه ای و چغندر ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیش از 10 برابری سطح زیر کشت تریتیکاله در کشت و صنعت مغان

افزایش بیش از 10 برابری سطح زیر کشت تریتیکاله در کشت و صنعت مغان