مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 05:052023-12-21پزشكي

علائم اولیه زوال عقل را با نشانه های پیری اشتباه نگیرید


اصطلاح «زوال عقل» به یک بیماری خاص اطلاق نمی شود؛ بلکه مجموعه ای از علائم را در بر می گیرد که در نتیجه ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر پدید می آیند و به سلول های عصبی که پیام ها را از مغز انتقال می دهند، - اصطلاح زوال عقل به یک بیماری خاص اطلاق نمی شود؛ بلکه مجموعه ای از علائم را در بر می گیرد که در نتیجه ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر پدید می آیند و به سلول های عصبی که پیام ها را از مغز انتقال می دهند، آسیب می زنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ایندیپندنت، این بیماری مخصوصا در افراد مسن تر رواج دارد و از هر 14 فرد بالای 65 سال، یک نفر و از هر شش فرد بالای 80 سال، یک نفر به این عارضه مبتلا است؛ از نظر آماری احتمال ابتلای زنان بیشتر از مردان است.

هرکس این عارضه را به شکلی متفاوت با دیگران تجربه می کند؛ اما علائم معمول زوال عقل به سه دسته تقسیم می شوند: مشکلات حافظه، قدرت شناخت و توانایی برقراری ارتباط با دیگران.

شایع ترین علائم زوال عقل چیست؟ پنج مورد از رایج ترین علائم این بیماری عبارت اند از: - مشکل در تصمیم گیری و استدلال - مشکل در درک زمان و مکان مانند نیمه شب بلند شدن برای سر کار رفتن - مشکل در برقراری ارتباط موثر با دیگران مانند ناتوانی در پیدا کردن واژه های درست - اغلب حرف های خود را تکرار می کنند و دنبال کردن مکالمات برایشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم اولیه زوال عقل را با نشانه های پیری اشتباه نگیرید

علائم اولیه زوال عقل را با نشانه های پیری اشتباه نگیرید