مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 22:512023-12-13بين الملل

دردسر فرزندخوانده نامشروع بایدن در انتخابات ریاست جمهوری


تل آویو و دردسرهایش، چه سرنوشتی برای رییس جمهور امریکا رقم خواهد زد؟ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: 7 اکتبر 2023 آغازگر دوره جدیدی از بداقبالی های جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا بود.

او اگرچه تا پیش از حمله غافلگیرانه حماس علیه اسراییل، نماینده تمام عیار یهودیان دست راستی به شمار نمی رفت اما این اتفاق، محاسبات آتی اش در خاورمیانه را به هم ریخته بود و او را ناگزیر می کرد تا اسراییل را همچون فرزنده خوانده خود در بحبوحه وقایع طوفانی غزه بپذیرد و به حمایتی بی سابقه از آن روی بیاورد.

بایدن تا پیش از 7 اکتبر به آهستگی در حال کاستن از حضور نیروهای نظامی کشورش در منطقه بود و با نیم نگاهی به سیاست دوستونی نیکسون و وعده هایی که با برنامه هایی همچون توافق ابراهیم ، به متحدان عربی اش می داد، می کوشید آنها را در وضعیت انتظار نگه دارد و خود بر مسائل مهم تری یعنی عقب نماندن از رقیب قدرتمند آسیایی اش یعنی چین تمرکز کند، اما وقایع ناگهانی غزه که اسراییل را درگیر یک جنگ تمام عیار کرد، همه این محاسبات را بر هم زد و بایدن ناگزیر شد سیاست برون سپاری کار به متحد منطقه ای اش را متوقف و برای حفظ امنیت آمریکا سیاست خروج را ولو درکوتاه مدت متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسر فرزندخوانده نامشروع بایدن در انتخابات ریاست جمهوری

دردسر فرزندخوانده نامشروع بایدن در انتخابات ریاست جمهوری