مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 18:402023-11-29اقتصادي

290 هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر زراعت چوب می رود


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده برای زراعت چوب، گفت: 870 هزار هکتار زمین در خوزستان مستعد زراعت چوب است و از این میزان، - ایسنا/خوزستان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده برای زراعت چوب، گفت: 870 هزار هکتار زمین در خوزستان مستعد زراعت چوب است و از این میزان، 290 هزار هکتار زمین های بسیار مناسب هستند و عقبه علمی، تحقیقاتی و آمایش سرزمینی دارند.

سیدجمال موسویان در همایش ملی زراعت چوب که امروز (8 آذرماه) در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح زراعت چوب، تولید 26 میلیون و 600 هزار نهال را به 80 میلیون نهال در سال و در سطح 290 هزار هکتار رسانده ایم.

870 هزار هکتار زمین در خوزستان مستعد زراعت چوب است و از این میزان، 290 هزار هکتار زمین های بسیار مناسب هستند و عقبه علمی، تحقیقاتی و آمایش سرزمینی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: کاشت صنوبر، اکالیپتوس و سپیدار به عنوان درخت های مطرح در زراعت چوب آغاز شده است.

این 290 هزار هکتار تنها در زراعت چوب مطرح نیست بلکه چهار محور و سیاست اصلی داریم که شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری است و زراعت چوب همه این محورها را دارا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

290 هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر زراعت چوب می رود

290 هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر زراعت چوب می رود