مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 10:052023-11-28پزشكي

نوشیدنی هایی که عوارض جبران ناپذیری برای نوجوانان دارد


عوارض منفی این نوشیدنی ها می تواند بر روی ارگان ها و اندام های مختلف بدن ما تأثیرگذار باشد؛ افزایش تپش قلب، افزایش فشارخون، - ایسنا/قم یک کارشناس تغذیه، گفت: عوارض منفی این نوشیدنی ها می تواند بر روی ارگان ها و اندام های مختلف بدن ما تأثیرگذار باشد؛ افزایش تپش قلب، افزایش فشارخون، آریتمی و سکته قلبی، اضطراب، بی خوابی و ناراحتی های گوارشی، از جمله عوارض منفی نوشابه های انرژی زا است.

نوشابه های انرژی زا یکی از پر مصرف ترین محصولات نوشیدنی در بازار جهانی است که حاوی شکر، کافیین، مواد افزودنی و همچنین محرک های قانونی مانند ال کارنیتین، تورین و گورانا بوده و در بهبود توجه، هوشیاری و انرژی مؤثر هستند.

همین مسئله منجر به این شده که نوجوانان تمایل زیادی به مصرف نوشیدنی های انرژی زا داشته باشند؛ در واقع نوید تقویت انرژی ذهنی و جسمی همراه با افزایش کارایی، این نوشیدنی ها را به عنوان محصولی جذاب در بین نوجوانان مبدل کرده است.

آن ها معمولاً قبل از هر جلسه امتحانی یا رویدادی برای بیدار ماندن در شب یا داشتن احساس انرژی، از این نوشیدنی ها مصرف می کنند.

اگر چه بهبود توجه، هوشیاری و انرژی از جمله تاثیرات نوشابه های انرژی زا است، اما قطعا مصرف این نوشیدنی های انرژی زا تاثیرات منفی دارد که شاید بتوان گفت بر فواید مثبت این نوشیدنی ها غل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدنی هایی که عوارض جبران ناپذیری برای نوجوانان دارد

نوشیدنی هایی که عوارض جبران ناپذیری برای نوجوانان دارد