مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 22:002023-11-24سياسي

استاندار خراسان جنوبی: «مله بافی خوسف»، قابلیت جهانی شدن را دارد


پارچه بافی مله خوسف، قابلیت جهانی شدن را دارد لذا پرونده این هنر صنعت باید به صورت قابل دفاع در یونسکو طراحی شود تا نتیجه بخش باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امشب (3 آذر ) در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی که با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی به جهت عقب ماندگی های تاریخی در زیر ساخت ها دچار ضعف است و دولت سیزدهم بیشترین وقت و انرژی خود را برای جبران این کمبودها گذاشته است.

  استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از دو دهه است که از خشکسالی رنج می برد، گفت: بحث انتقال آب از دریای عمان را پیگیری کردیم و هم اکنون دارای پیشرفت خوب و در مرحله مسیر سازی است.

  قناعت گفت: راه آهن از دغدغه های جدی مردم است که اعتبار 18 هزار میلیارد تومانی در فاز اولیه نیاز دارد که با پیگیری هایی که از طریق تهاتر نفتی و مجوز رهبری گرفته شد،  6 هزار میلیارد تومان نفت برای این مهم فروخته شد و به زودی وارد استان ما می شود.

  وی ادامه داد: گردشگری ، معدن، کشاورزی و مرز در کنار صنایع دستی از پیشران های اقتصادی است و  این استان 9 اثر ثبت جهانی در 6 موضوع را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار خراسان جنوبی: «مله بافی خوسف»، قابلیت جهانی شدن را دارد

استاندار خراسان جنوبی: «مله بافی خوسف»، قابلیت جهانی شدن را دارد