مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 07:302023-11-22سياسي

تروییکا در نامه خود عمداً اطلاعات گمراه کننده دادند


سفیر ایران در سازمان ملل با «بی اساس» خواندن اتهامات نمایندگان تروییکا اروپا در سازمان ملل علیه ایران گفت: تروییکای اروپا به دروغ، ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجام متهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ژانگ جون سفیر و نماینده دایم کشور چین که رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل است، در پاسخ به نامه نمایندگان تروییکای اروپا در سازمان ملل افزود: تروییکا در نامه مشترک خود عمداً اطلاعات گمراه کننده و نادرست را در مورد تعهدات ایران ذیل برجام و برنامه صلح آمیز هسته ای اش منتشر کرده است.

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به شرح زیر است: این نامه در پاسخ به نامه مورخ 14 نوامبر 2023 نمایندگان دایمی فرانسه، آلمان و بریتانیا در سازمان ملل تهیه شده است.

در نامه مزبور، نمایندگان تروییکا اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کردند و ادعا کردند که قطعنامه 2231 (2015) شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده در حالی که نقض آشکار قطعنامه توسط خودشان را نادیده گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروییکا در نامه خود عمداً اطلاعات گمراه کننده دادند

تروییکا در نامه خود عمداً اطلاعات گمراه کننده دادند