مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 18:052023-12-20اقتصادي

افزایش تولید تخم چشم زده ماهی در لرستان


60 میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید شده در حالی که این تعداد سال قبل 50 میلیون قطعه بود.

- ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: 60 میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید شده در حالی که این تعداد سال قبل 50 میلیون قطعه بود.

کیارش بیرانوند 29 آذر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 55 میلیون قطعه تخم چشم زده برای توزیع میان واحدهای پرورش ماهی استان وارد شده در حالیکه سال گذشته 54 میلیون قطعه تخم اسپانیایی، آمریکایی وارد شد.

وی گفت: با توجه به روند افزایش تولید تخم چشم زده داخلی و افزایش واردات در این زمینه، قطعأ روند تولید ماهیان پرواری قزل آلا امسال با سیر صعودی همراه خواهد شد.

بیرانوند افزود: تخم چشم زده در دو مزرعه تکثیر و 30 مزرعه حد واسط در لرستان تولید یا وارد می شود و به دلیل نیاز داخلی استان صادراتی در این زمینه نداشته ایم.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه استان رتبه نخست تولید تخم چشم زده و تولید بچه ماهی کشور را در یک دهه اخیر به خود اختصاص داده است، افزود: در صورت حمایت کامل و مستمر از واحدهای داخلی، وابستگی کشور به واردات تخم چشم زده به حداقل خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید تخم چشم زده ماهی در لرستان

افزایش تولید تخم چشم زده ماهی در لرستان