مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 20:072023-11-29اقتصادي

16 هزار قنات در کشور مرمت شده است


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 41 هزار قنات داریم که فقط 16 هزار مورد مرمت شده است گفت: با تزریق منابع مالی برای مرمت قنات ها می توان یک میلیارد مترمکعب آب ذخیره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نهاوند صفدر نیازی شهرکی عصر امروز در شورای اداری جهاد کشاورزی اظهار کرد: از مجموع کانال های انهار آب کشاورزی در استان همدان فقط 10 درصد آنها بتونی هستند که در مقایسه با متوسط کشاورزی پایین نیست.

  وی گفت: اعتبارات بتونی کردن کانال های آب کشاورزی از ردیف استانی است و به آن ردیف ملی اختصاص نمی یابد بنابراین باید تلاش کرد از محل اعتبارات استانی بودجه مورد نیاز به این امر اختصاص داده شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به متوسط اجرای پوشش آبیاری نوین در کشور گفت: میانگین شاخص آبیاری نوین در کشور 35 درصد است که در همدان این رقم 80 درصد است که رقم قابل توجهی بوده و برای این منظور اعتبارات ملی خوبی جذب شده است.

وی افزود: در کشور 400 هزار کیلومتر کانال آبی وجود دارد که تا کنون 180 هزار کیلومتر آن بتونی شده یا انتقال آب به وسیله لوله انجام می شود که برای ترمیم و بهسازی باقی مانده این کانال ها به 200 همت اعتبار نیاز است.

نیازی با بیان اینکه 41 هزار قنات در کشور وجود دارد افزود: فقط 16 هزار قنات مرمت شده و ادامه آن به دلیل کمبود من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 هزار قنات در کشور مرمت شده است

16 هزار قنات در کشور مرمت شده است