مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 13:352023-11-26پزشكي

هشدار دامپزشکی لرستان نسبت به شیوع تب برفکی


بیماری تب برفکی دارای علائمی از قبیل لنگش، زخم های دهانی و کاهش مصرف آب و خوراک است و باید در صورت مشاهده این علائم، - موارد ابتلا را به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی اعلام نمود؛ دامداران باید با توجه به قدرت و سرعت انتشار بیماری تب برفکی به عنوان واگیرترین بیماری های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحد های خود اقدام نمایند همچنین جلوگیری از ورود سایر دام ها، فعال کردن حوضچه های ضدعفونی و در کنار آن واکسیناسیون دام ها نقش بسیار موثری در کنترل این بیماری دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: مواردی از بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه ایران و نوار غربی کشور مشاهده شده است بنابراین دامداران و روستاییان باید نسبت به رعایت الزامات بهداشتی دقت داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی لرستان مصطفی زبردست روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به گزارشات دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام، مواردی از شیوع بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه ایران و نوار غربی کشور گزارش شده است.

وی افزود: دامداران باید با توجه به قدرت و سرعت انتشار بیماری تب برفکی به عنوان واگیرترین بیماری های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام نمایند همچنین جلوگیری از ورود سایر دام ها، فعال کردن حوضچه های ضدعفون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی لرستان نسبت به شیوع تب برفکی

هشدار دامپزشکی لرستان نسبت به شیوع تب برفکی