مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 05:052023-11-26بين الملل

سیاستمدار اسلام ستیز هلندی وعده رسیدن به نخست وزیری را داد


سیاستمدار اسلام ستیز هلندی در پی پیروزی انتخاباتی اخیر حزبش وعده رسیدن خود به نخست وزیری این کشور را داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خیرت ویلدرز ، سیاستمدار راست افراطی اسلام ستیز و ضد مهاجرت هلندی روز شنبه بعد از آنکه حزبش توانست در انتخابات پارلمانی اکثریت کرسی ها را کسب کند وعده داد که نخست وزیر این کشور خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، حزب آزادی متعلق به خیرت ویلدرز که به عنوان بزرگترین کابوس مهاجران، پناهجویان و البته اتحادیه اروپا مطرح است، توانست در انتخابات سراسری اخیر هلند به سادگی پیروز شود.

در پی این پیروزی انتظار می رود در ماه های آینده و پس از مذاکرات فراوان و پیچیده میان احزاب مختلف هلند، زمینه برای معرفی ویلدرز به عنوان نخست وزیر جدید این کشور هموار شود.

ویلدرز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز، فردا یا روزهای بعد از آن حزب PVV تبدیل به بخشی از دولت هلند شده و من نخست وزیر این کشور زیبا خواهم بود.

هر چند حزب این سیاستمدار اسلام ستیز در انتخابات پارلمانی چهارشنبه هفته گذشته در هلند بیشترین آرا را در رقابت با احزاب دیگر و با مانور دادن به روی دستور کار ضد مهاجرت کسب کرد اما پیش بینی می شود که حزب او در نهایت 25 درصد از کرسی های پارلمان هلند را به دست بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستمدار اسلام ستیز هلندی وعده رسیدن به نخست وزیری را داد

سیاستمدار اسلام ستیز هلندی وعده رسیدن به نخست وزیری را داد