مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-18اجتماعي

300 زوج زنجانی برای تولد فرزند سالم از مشاوره ژنتیک استفاده کردند


سرپرست بهزیستی استان زنجان از مراجعه بیش از 300 نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در 6 ماهه اول سال خبر داد و گفت: مشاوره ژنتیک رایگان برای همه خانواده های تحت پوشش بهریستی که دارای یک و یا چند فرزند معلول هستند انجام می شود و این مساله نقش بسزایی در پیشگیری از معلولیت های مادرزادی دارد.

- ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان از مراجعه بیش از 300 نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در 6 ماهه اول سال خبر داد و گفت: مشاوره ژنتیک رایگان برای همه خانواده های تحت پوشش بهریستی که دارای یک و یا چند فرزند معلول هستند انجام می شود و این مساله نقش بسزایی در پیشگیری از معلولیت های مادرزادی دارد.

روح اله خدابنده لو دیروز (یکشنبه، 26 آذرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استراتژی سازمان بهزیستی در زمینه مشاوره های ژنتیک، (در راستای پیشگیری از تولد کودکان معلول) آگاه سازی و حساس کردن گروه های هدف، شناسایی افراد پرخطر، انجام مشاوره ژنتیک و در صورت لزوم انجام آزمایشات ژنتیکی است.

این مسئول با بیان اینکه هزینه های مشاوره ژنتیک برای خانواده های دارای فرزند معلول و تحت پوشش بهزیستی رایگان است، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری 22 نفر از جامعه هدف بهزیستی از کمک هزینه آزمایشات ژنتیک استفاده کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 زوج زنجانی برای تولد فرزند سالم از مشاوره ژنتیک استفاده کردند

300 زوج زنجانی برای تولد فرزند سالم از مشاوره ژنتیک استفاده کردند