مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 11:052023-11-30دانش

بومی سازی دستگاه اندازه گیری ابعاد و فرم سطحی کاشی با حمایت معاونت علمی


 گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  به نقل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی صالح پور، مدیر عامل شرکت فناوری خلاء کهربا  گفت: - محققان یک شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت ملی موفق به بومی سازی دستگاه اندازه گیری ابعاد و فرم سطحی کاشی شدند.

 گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  به نقل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی صالح پور، مدیر عامل شرکت فناوری خلاء کهربا  گفت: یکی از حوزه هایی که ما در آن مشغول کار هستیم ابعاد سنجی و مهندسی سطح است.

در حوزه کاشی نیز نیازمند این هستیم که پس از مرحله ساخت، ابعاد کاشی به دست بیاید؛ زیرا بسیاری از اوقات کاشی مربع یا مستطیل کامل نیست.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو در داخل ایران دستگاه هایی استفاده می شود که عمدتا مدل های خارجی هستند؛ مانند برند های ایتالیایی یا چینی که ابعاد سنجی کاشی را انجام می دهند و همچنین قوس کاشی را اندازه گیری می کنند که با دقت میکرومتر دستگاه های موجود در شرکت امکان اندازه گیری آن وجود دارد.

در همین راستا ما نیز برای ابعاد سنجی کاشی، قسمت نرم افزار و سخت افزار دستگاه موجود در مجموعه را اندکی تغییر داده ایم که امکان اندازه گیری را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی دستگاه اندازه گیری ابعاد و فرم سطحی کاشی با حمایت معاونت علمی

بومی سازی دستگاه اندازه گیری ابعاد و فرم سطحی کاشی با حمایت معاونت علمی