مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 20:302023-11-25اجتماعي

فرماندار کهگیلویه به کمک عشایر شتافت


عشایر قشری متکی به توان خود و همواره با وجود سختی های فراوان اما هم چنان فرهنگ اصیل قناعت و جبهه تولید را رها نکردند و در همین راستا فرماندار کهگیلویه با حضور در بین عشایرین دستور بررسی مشکلات این قشر از جامعه را داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، در 30 کیلومتری غربی شهر دهدشت عشایر پر تلاشی به زندگی به سبک اجداد در طبیعت و کوچ نشینی ادامه داده اند، آن ها نسل هاست در میان دشت ها کوچ می کنند و علی رغم مواجهه با بسیاری از چالش های دنیای مدرن، هم چنان از سکونت خودداری می کنند و پیوسته در حرکت به سر می برند تا همواره ارتباطی زیبا از همزیستی انسان و حیوان و محیط زیست را به نمایش بگذارند.

  آن ها با شروع بارش ها و پیش از زمستان سخت تمام وسایل خود را جمع می کنند تا گله های خود را حدود 60 کیلومتر عقب تر به دنبال شرایط زندگی بهتر و زمین مناسب در قشلاق های گرم اطراف بهبهان سکنی دهند.

 خوش طعم تر از مزه ترش رملیک های نارنجی دشت، زیبایی دیدن دسته های تیهو که فقط با صدای ماشین حرکت شان از فراز جاده مشخص می شود،  سیاه چادرهای بر افراشته در نشیب کوهستان، خانه های نیمه سنگی عشایری، هیجان، حرکت گوسفندان و مشاهده چالاکی زنان ایل از جاذبه های جاده ای پر از قلوه سنگ و دره های با شیب سخت است که تا چند روز دیگر جمع شده و فرسنگ ها دورتر در میان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار کهگیلویه به کمک عشایر شتافت

فرماندار کهگیلویه به کمک عشایر شتافت