مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 08:302023-12-11سياسي

صادرات حصیربافی سیستان به کشورهای حوزه خلیج فارس


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: حصیرهای سنتی که توسط بومیان منطقه سیستان بافته می شود به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: حصیرهای سنتی که توسط بومیان منطقه سیستان بافته می شود به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

محمدهادی طهرانی مقدم در گفت وگو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: حصیر بافی یکی از صنایع دستی اصیل مردم سیستان است که از دیرباز به این هنر مشغول بوده اند و اشتغالزایی خوبی نیز برای مردم داشته اما طی سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های تالاب هامون فعالان این حوزه را قدری با چالش مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: علیرغم مشکلات موجود باز هم حصیربافی هایی که هنر دست مردم سیستان است و به زبان محلی به آن خولک گفته می شود در حال حاضر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و مشتریان خاص خود را نیز دارد و از آن برای تزیین درب و پنجره ورودی ساختمان ها استفاده می شود که زیبایی چشم نوازی دارد.

به گفته طهرانی مقدم؛ این هنر بیشتر در روستاهای نزدیک به دریاچه و تالاب هامون و کوه خواجه رونق داشته و نمونه بارزی از کار گروهی و خانوادگی است و تلاش می کنیم تا حمایت های لازم از فعالان این عرصه انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات حصیربافی سیستان به کشورهای حوزه خلیج فارس

صادرات حصیربافی سیستان به کشورهای حوزه خلیج فارس