با این روش ها خود را از سونامی اخبار بد نجات دهید!هریک از افراد بسته به میزان سواد رسانه ای و نیز علایق، نیازها، ذائقه، شرایط جسمی، سنی، روحی، روانی، قلمرو جغرافیایی محل اقامت یا زندگی، ویژگی های نسلی و. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مریم سلیمی، دارای دکترای علوم ارتباطات، از مؤلفان کتاب های تفکـــر و ســواد رسانــه ای و ســواد خبـــری اسـت. او به عنوان مدرس دانشگاه بر این باور است که اخبار منفی و جعلی بسیار سریع تر از اخبار خوشایند و واقعی، مرزها را درمی نوردند. از سویی، افزایش فزاینده انواع اطلاعات از واقعی تا گمراه کننده، جعلی و. ، کار را برای هر تصمیم و اقدامی اعم از فردی، جمعی، سازمانی و. سخت تر می کند. وی با تأکید بر این که هوش مصنوعی هم زهر است و هم پادزهر، معتقد است: این احتمال وجود دارد که با هرچه پیچیده تر شدن شرایط، برای مدیریت اخبار دریافتی، تعیین و اعمال رژیم مصرف رسانه ای، رهایی از دام اعتیاد به اخبار بد، منفی، جعلی و. به هوش مصنوعی متوسل شویم و از آن بخواهیم تا به ویژه در گیت آخر، کمکمان کند هر محتوایی را نبینیم، نخوانیم یا نشنویم که در این زمره می توان از اخبار ناخوشایند و جعلی یاد کرد. چنین به نظر می رسد که به تدریج هوش مصنوعی به چرخه دروازه بانی اخبار و محتواها هم از سمت رسانه و هم از سمت مخاطب اضافه شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |