مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:002023-12-23اقتصادي

مرمت 13 اثر تاریخی خراسان شمالی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از مرمت 13 اثر تاریخی این استان در 9 ماه گذشته خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از مرمت 13 اثر تاریخی این استان در 9 ماه گذشته خبر داد.

علی مستوفیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در این بازه زمانی 12 اثر تاریخی با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 408 میلیارد ریال مرمت شدند.

وی ادامه داد: از جمله آثار مرمت شده می توان به کاروانسرای سبزه میدان در بجنورد، قلعه خان در راز و جرگلان، امامزاده نبی در شهرستان گرمه، حمام شهرستان جاجرم، حمام شهرستان بام و صفی آباد، آب انبار صفی آباد، پایاب الله آباد و خانه یحیی بیگ در شهرستان بجنورد، حمام گلیان و چری در شهرستان فاروج اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی به ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون 20 اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که چهار محوطه و بنا، شش اثر ناملموس، شش اثر منقول تاریخی و فرهنگی و چهار اثر طبیعی را شامل می شود.

مستوفیان ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون چهار اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده و تعداد آثار شناسایی شده در استان به 1151 اثر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 13 اثر تاریخی خراسان شمالی

مرمت 13 اثر تاریخی خراسان شمالی