مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 12:252024-01-09سياسي

گزارش کمیسیون انرژی در خصوص عملکرد وزارت نیرو به قوه قضاییه ارسال شد


در جلسه صحن علنی امروز مجلس، ضمن ارائه گزارش نهایی کمیسیون انرژی در مورد بررسی عملکرد وزارت نیرو درخصوص توسعهٔ ظرفیت های نیروگاهی صنعت برق کشور از سال 1392 تا 1400، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا، صبح امروز در جلسهٔ علنی مجلس، ضمن ارائه گزارش کمیسیون انرژی در مورد بررسی عملکرد وزارت نیرو درخصوص توسعه ظرفیت های نیروگاهی صنعت برق کشور از سال 1392 تا 1400 توسط علیرضا ورناصری قندعلی نمایندهٔ مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا و عضو کمیسیون انرژی مجلس، ارائه این گزارش به قوهٔ قضاییه به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

ورناصری، ضمن بیان ناترازی های ناشی از پیشی گرفتن تقاضا از عرضه برق، به نتایج این ناترازی ها که خاموشی بخش های صنعتی و حتی بخش خانگی بوده است، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال 1399 بر عمق این ناترازی افزوده شد و در سال 1400 این ناترازی به اوج خود رسید.

اختلاف بین تقاضا و تأمین بار در اوج مصرف سال های 1399 و 1400، به ترتیب بالغ بر 5600 و 11900 مگاوات بوده که مقدار قابل توجهی است.

این عضو کمیسیون انرژی گفت: اعمال برنامه های مدیریت مصرف برق بر صنایع کشور برای جبران این ناترازی های موجود در عرضه و تقاضای کشور، نه تنها حفظ میزان ظرفیت تولید صنایع کشور را به مخاطره می اندازد، بلکه مانعی جدی در مسیر رشد تولید نیز خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش کمیسیون انرژی در خصوص عملکرد وزارت نیرو به قوه قضاییه ارسال شد

گزارش کمیسیون انرژی در خصوص عملکرد وزارت نیرو به قوه قضاییه ارسال شد