مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 10:402024-01-13بين الملل

رویترز: با حملات آمریکا علیه یمن کشتی های بیشتری از دریای سرخ تغییر مسیر دادند


خبرگزاری رویترز گزارش داد از بامداد دیروز جمعه(12 ژانویه) با حملات ائتلاف آمریکایی علیه یمن، شرکت های کشتیرانی از بیم افزایش خطرات امنیتی در دریای سرخ از تردد در این منطقه اجتناب کردند.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، حملات ایالات متحده و بریتانیا علیه یمن، شرکت های کشتیرانی در جهان را سراسیمه و حمل و نقل کشتی ها در دریای سرخ را مختل کرده است، افزون بر اینکه قیمت نفت و طلا را نیز افزایش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، داده های حمل و نقل از گروه بورس لندن و وبگاه اطلاعات تجارت جهانی  کپلر نشان داد که حداقل چهار نفتکش از دیروز جمعه به دنبال حملات ایالات متحده و بریتانیا به یمن در بحبوحه نگرانی های فزاینده از گسترش تنش ها، از دریای سرخ منحرف شده اند.

بر اساس داده های ردیابی کشتی، نفتکش های Toya، Diana-i، Stolt Zulu  و Navigate Pride LHJ روز جمعه  در اواسط سفر، مسیر خود را تغییر دادند و از حرکت به سمت دریای سرخ اجتناب کردند.

داده ها نشان داد که یکی از تانکرها به نام تویا، یک نفتکش بزرگ نفت خام با ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت است، خالی بود و سه کشتی دیگر تانکرهای سوخت هستند.

گروه کشتیرانی دانمارکی Torm روز جمعه اعلام کرد که تصمیم گرفته است به طور موقت تمام عملیات کشتیرانی از طریق دریای سرخ جنوبی را متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: با حملات آمریکا علیه یمن کشتی های بیشتری از دریای سرخ تغییر مسیر دادند

رویترز: با حملات آمریکا علیه یمن کشتی های بیشتری از دریای سرخ تغییر مسیر دادند