مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 17:202024-01-15سياسي

راز کودتاهای انگلیس برای ابقای پدر و پسر از زبان رهبر انقلاب


رژیم پهلوی که با کودتای انگلیسی ها تاسیس شد و بازهم با کودتای 28 مرداد سال 1332 با کمک این کشور ابقا شد؛ یک حکومت وابسته بود که برای تعمیق بخشیدن به استعمار انگلیس در ایران دستورات فرهنگی و سیاسی بلوک غرب و استعمارگران را عملیاتی می کرد.

- فارس پلاس - خط رهبری؛ برآمدن رژیم پهلوی و ابقای آن با دو کلمه مهم پیوند اساسی خورده است؛ کودتا و انگلیس کلمات معناداری در این حوزه هستند که بخشی از تاریخ کشورمان به ویژه حوادث و بزنگاه های مهم دوره پهلوی از این دو کلمه که قرابت و همنشینی تاریخی خاصی نیز با هم دارند، نشات می گیرد.

یعنی هر جا موضوع کودتا در این دوران وجود دارد پای انگلیسی ها در میان است.

از این روست که شاید بتوان گفت که ورد زبان شدن ضرب المثل سیاسی کار، کار انگلیس هاست در ایران برآمده از یک واقعیت تاریخی و عینی و ملموس است.

رهبر انقلاب: پهلوی رژیمی وابسته و کودتایی بود رهبر معظم انقلاب به خوبی به تبیین تاریخی دخالت انگلیس‎ ها در امور کشورمان با دستکاری سیاسی و ایجاد بحران ها و تغییرات سیاسی با استفاده از مهره های خود، پرداخته و تأکید می کنند: آن رژیمی که در بیست دوّم بهمن به دست مردم ایران ازاله شد و از این خاکِ پاک، از این کشورِ خدایی بیرون رانده شد، یک رژیم وابسته و کودتایی بود؛ یک عدّه ای امروز نمی خواهند این را بعد از چهل سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز کودتاهای انگلیس برای ابقای پدر و پسر از زبان رهبر انقلاب

راز کودتاهای انگلیس برای ابقای پدر و پسر از زبان رهبر انقلاب